:: UsIa PeRjAlAnAn RuMaHtAnGgAkU ::

Daisypath Anniversary tickers

08 October 2008

:: JoM BeLi IkAn - PeNgKaLaN PeNaGa ::

Nie gambar masa 2 hari sebelum raya... aku ngan family aku pergi kat pengkalan penaga nie nak beli ikan... ala... tempat yang diorang cakap nak beli ikan kena bisik-bisik tu... nie jugak tempat yang hampir kena tsunami dulu... Masa kitorang nak pegi hujan dah mula turun... Ingatkan sampai kat Penaga nie hujan dah berhenti tapi tak rupanya... Elok jer sampai aku suruh adik aku tangkap gambar kat situ... Nielah gambarnya... gambar org berbisik tu dia tak ambik...
Kenangan aku pergi kat sini kali nie... hampir-hampir nak kena tipu... biasanya aku pi dengan ayah aku dulu sebakul ikan (besar jugaklah bakul tu) kira kalau buat kenduri boleh sangatlah, siap bagi kat jiran-jiran lagi. Kalau mahal sangat pun dalam RM 50 hinggit. Tapi hari tu kami pi dia nak jual pakai kilo... kira sebakul jatuh RM 100 hinggit... terus ayah aku cakap 'kalau seratus ambik balik' he he he... mentang-mentanglah diorang nak bercuti raya... diorang nak pau pulak kita... lastly ayah aku beli kat org lain... padan muka orang tu... kuang kuang kuang...sebab ada org jual lebih kurang harga lama... kira kuruslah puasa aku hari tu sebab marah kat org tu...

Apa yang pati anak dara aku dapat berposing kat situ he he he... Alahai Cik Nur Fatin Farzana... Balik jer umah terus kitorang siang ikan tu... pastu adik aku yang lelaki tu perap ikan untuk dibakar... so yang jadi tukang bakar tu... yang hubby and my brother laa... sedapnya bukak puasa ngan ikan bakar... muah muah muah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...