:: UsIa PeRjAlAnAn RuMaHtAnGgAkU ::

Daisypath Anniversary tickers

13 August 2009

:: TeRenGGAnu JuLaI 2009 - HuLu TeRengGanU::

21-22 Julai 2009 - Hua Hua Hua... lagi sekali aku kena g ke Terengganu... untuk ke berapa kali aku tak tau he he he... kali nie p buat inspection defect kat Projek Hulu Terengganu Peringkat 2(A). Sebab p Terengganu flight dia kul 8.40 pagi so aku leh keluar dari rumah macam biasa jer takyahlah terkejar2 bangun awai ha ha ha... naik ERL sampai KLIA - Check In - KFC konon nak beli FM KFC... Lastly KFC tak bukak lagi sebab dia buat pest control so kul 8.00 baru bukak. Aku kul 8.00 dah kena masuk dah leceh tul... mengidam kejap aku ngan FM KFC tu... Last dapat tangkap gambar org tua KFC tu pun jadiklah sedihnyaaaaaaaaaa...



Sampai jer kat Airport KT, kontraktor ngan En. Azizan yang bertolak lebih awal sehari tunggu kami kat Airport. Pastu terus g site... gambar aku tak bawak masuk kat dalam nie... cos cuma gambar defect jer... Sampai lunch hour check area pipe laying ngan intake pastu lunch... Lepas lunch terus sambung balik check defect kat intake sampai kul 5.30 ptg. Penat...

Malam tu Shima (Hatimuda) datang ambik kitorang g dinner, kalau kat area resort tu tak der mender sangat so kitorang g makan kat Gong Badak. Bawah nie gambar kitorang nyer dinner aku makan kueh teow tomyam putih ngan ABC Special... marvelous...


Dah tu... pas makan kitorang pun balik ker resort... kenyang giler... tukar baju terus masing-masing pengsan he he he... Disebabkan defect habis sehari awal tidak seperti yang dirancangkan... sepatutnya 2 hari inspection tu... nak buat camna tak banyak defect, nak balik tak leh sebab keesokkannya pula nak g site kat Pulau Redang. So still g opis kontraktor siapkan apa yang patut... Ha kat bawah nie breakfast pertama aku ngan Faezah kat resort he he he

Dan sempatlah posing jap kat lobby resort tu sementara tunggu diorang datang jemput... sempat jer...


Dah lepas buat apa yang patut lunch hour kita g ke Hutan Lipur Sekayu, sambil makan nasi ayam dan buah-buahan tempatan. Tak jauh sangat pun dari Site Opis... Tak prepare baju untuk mandi pun sebab tak plan. Farehan yang nak bawak g sana... dekat ngan rumah dia... buah-buahan tu disponsor oleh bapak dia... kebun sendiri...


Dah selesai lunch kitorang bertlak balik ke KT. Sebelum balik resort Farehan bawak kitorang g Pasar Payang... Sempatlah aku beli FM untuk cenderahati beberapa kengkawan.. nak beli untuk semua tak mampulah he he he... Dah habis pusing kat Pasar Payang sementara tunggu Farehan habis meeting nagn orang SATU kitorang meronda area berdekatan ngan Pasar tu...



Bila Farehan habis meeting dia datang ambik kitorang. Ingat nak balik terus, Farehan kata dia lapar nak g makan dulu pastu baru hantar balik... so kitorang pun pegilah makan dulu... tu pun dah pukul 6 lebih...



Ha... nie rupa kami punya dinner... memang malam tu dah tak keluar... nak rehatkan badan untuk ke Pulau Redang keesokan harinya... Menu aku still tomyam but no ABC Special lagi just carrot susu he he he...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...