:: UsIa PeRjAlAnAn RuMaHtAnGgAkU ::

Daisypath Anniversary tickers

18 August 2008

:: Keluarga Tersayang ::




Hai... ha nie family aku... Nama my dad aku Desa Bin Chek, my mum pulak Sarifah Binti Sidik but not keturunan Sharifah or Syed okey... Anak diorang yang sulung adalah kakakku, Roshidah and then aku Roshimah after that adik lelaki aku Roshidi and lastly Rumaizah. So semuanya empat orang adik beradik... tapi kalau kira nama kitorang nie unik sikit kan cuma yang bongsu jer lain... But now... hanya tinggal tiga jer sebab kakakku telah kembali ke rahmatullah pada 26 Julai 2007.
Aku anak kedua daripada empat adik beradik... masa kecik-kecik dulu yang selalu kena kejar sekeliling umah dengan mak, aku la tu... he he he... ingat kenangan time kecik-kecik dulu kelakar. Adik yang bongsu tu... mak kitorang suruh kitorang tiga beradik jaga... tercucuh pulak ubat nyamuk tengah belakang kira terrer la masa tu... punya malas nak pegang ubat nyamuk tu kita sangkut ubat nyamuk tu kat belakang baju dia... he he he... sian adik aku naperlah dapat kakak-kakak dan abang cerdik pandai nie... kuangkuang kuang...
Seingat aku... anak-anak emak dan ayah aku yang tak pernah kena pukul kakakku dan adik bongsuku... sebab yang tengah dua orang tu memang ligat pun... kalau kami tak bagi mak kami jadi TARZAN satu hari tak sah... Yang dua org lagi tu mengikut prosedur so takderlah kena marah... sebab diorang jenis menurut perintah... he he he... Yang aku ingat HERO dalam family kitorang adik lelaku aku tu... ha... dulu kecik kecik dah jadi mekanik kot cita-cita dia... habis basikal kitorang dia modifiedkan... sampai yang tiga jadi satu...
Pasal ayah aku... kitorang takut sikit kat dia... very straight person... kalau dia kata jgn, jgnlah sapa berani nak bantah... kalau minta kebenaran pun... kalau dia diam jer... jgnlah cuba nak tanya lagi... dia renung pun dah cukup... takut... so... kalau ada apa-apa kitorang merujuk pada mak... maklah jadi org tengah... he he he... Tapi tu semua time kitorang sekolah dan kecik dulu... sekarang nie dah lain... now the very sporting person... cite jer apapun dia akan dengar... itulah dikatakan didikan yang betul... biar anak rasa takut dan suatu hari nanti anak akan hormat pada kita bila diorang dah besar nanti...
Itulah cite keluarga aku yang sedarhana ni... kalau nak cite lagi sampai tahun depan pun tak habis... he he he...

2 comments:

inabu said...

ayah kak syima sama la mcm ayah ina, garang...klu dia ckp 1, 1 la jdnya...

Musshima, Putrajaya, Malaysia said...

tengok muka dia pun takut kan... kalau dia marah he he he...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...