:: UsIa PeRjAlAnAn RuMaHtAnGgAkU ::

Daisypath Anniversary tickers

23 January 2009

:: UmAh AkU KaT KaMpUnG ::

Balik kampung hari tu...memang best sangat... he he he... kat umah ayah ngan mak aku diorang ader bela ikan guppy... aku ader gak bela tapi asyik mati jer... ayah aku cakap kalau nak bela ikan guppy nie... kena pakai air hujan ataupun air paip yang dah ditadah beberapa hari untuk mengeluarkan klorin... Aku pun terpikir, patutlah ikan aku mati. Takder der nak tadah-tadah dulu terus jer masuk ikan lepas cuci kolam dia tu... isk isk isk... belajar tak habis rupanya aku nie... Disebabkan kat umah mak ngan ayah aku banyak ikan guppy nie... aku pun kebas sikit... tu pun banyak lagi... aku ambik 21 ekor jer... he he he... Yang kelakarnya bila aku balik umah aku kat Putrajaya... ikan guppy aku yang tinggal sekor tu dah beranak pinak la pulak... isk isk isk... so sekarang nie... dah banyak sangatlah pulak... boleh kata dua tiga hari ader jer anak-anak baru...


Ini pulak hobi ayah aku, ayah aku nie pelik-pelik sikit... kalau diperhatikan betul-betul tempat tanam pokok teratai tu peti ais lama... aku tak tahulah mana ayah aku ambik... dulu ada banyak pokok nie... sekarang nie dah berkurangan... ha... kat dalam peti ais terpakai tu pun ayah aku letak ikan guppy tu... yerlah takut nyamuk membiak...
Ha... inilah umah mak dan ayah aku kat kampung... kalau ikutkan umah asal yang tengah tu jer... yang ader porch tu... lepas tu ayah aku sambung sikit ke depan... tak lama lepas tu ke belakang... so jadilah umah mak ayah aku panjang camtu... tapi best balik kampung tau... pepagi tu sejuk jer... waaaa... rasa malas nak bangun dahlahtu... air pun sejuk giler kalau pepagi.... eeee......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...